Ramowy rozkład dnia
§ 12ust. 4 rozporządzenia MEN z dnia 28 lutego 2019 r. w sprawie szczegółowej organizacjipublicznych szkół i publicznych przedszkoli (Dz. U. z 2019 r. poz. 502 ze zm.), Statutu przedszkola
Ramowy rozkład dnia dla dzieci 3,4 - letnich
Czas – od…do… | Czas trwania | Organizacyjna forma aktywności |
600 – 700 | 1 | Schodzenie się dzieci – w grupach połączonych. Zabawy i zajęcia dowolne odpowiadające potrzebom i zainteresowaniom dzieci, m.in. konstrukcyjne, tematyczne, badawcze |
700 – 800 | 1 | Zabawy i zajęcia dowolne odpowiadające potrzebom i zainteresowaniom dzieci, m.in. konstrukcyjne, tematyczne, badawcze, indywidualna praca z dziećmi |
800 – 810 | 0.10’ | Ćwiczenia poranne – zestaw ćwiczeń lub zabawy ilustracyjne inscenizowane przy piosence |
810 – 820 | 0.10’ | Krąg zmysłów i procesów poznawczych – aktywności i zabawy wspierające rozwój zmysłów oraz innych procesów poznawczych |
820 – 830 | 0.10’ | Czynności higieniczno-porządkowe |
830 – 900 | 0.30’ | Śniadanie |
900 – 930 | 0.30’ | Zajęcia dydaktyczne wg przyjętego programu wychowania przedszkolnego |
930 – 1015 | 0.45’ | Zabawy i zajęcia dowolne odpowiadające potrzebom i zainteresowaniom dzieci, indywidualna praca z dziećmi |
1015 – 1115 | 1 | Spacer, obserwacje przyrodnicze lub pobyt w ogrodzie przedszkolnym |
1115 – 1130 | 0.15’ | Czynności higieniczno- porządkowe |
1130 – 1200 | 0.30’ | Obiad |
1200 – 1210 | 0.10’ | Minutki dla bajki – czytanie lub opowiadanie dzieciom |
1210 – 1340 | 1.30’ | Wypoczynek na leżakach |
1340 – 1400 | 0.20’ | Czynności higieniczno-porządkowe, zabawa ruchowa |
1400 – 1420 | 0.20’ | Obiad – zupa |
1420 – 1445 | 0.25’ | Zabawa dydaktyczna, ćwiczenia utrwalające |
1445 – 1455 | 0.10’ | Czynności higieniczno-porządkowe |
1455 – 1510 | 0.15’ | Podwieczorek |
1510 – 1600 | 0.50’ | Zabawy i zajęcia dowolne odpowiadające potrzebom i zainteresowaniom dzieci, indywidualna praca z dziećmi/pobyt w ogrodzie |
1600 – 1700 | 1.00’ | Rozchodzenie się dzieci – w grupach połączonych. Zabawy i zajęcia dowolne odpowiadające potrzebom i zainteresowaniom dzieci |
Ramowy rozkład dnia dla dzieci 5,6 -letnich
Czas – od…do… | Czas trwania | Organizacyjna forma aktywności |
600 – 700 | 1 | Schodzenie się dzieci – w grupach połączonych. Zabawy i zajęcia dowolne odpowiadające potrzebom i zainteresowaniom dzieci, m.in. konstrukcyjne, tematyczne, badawcze |
700 – 800 | 1 | Zabawy i zajęcia dowolne odpowiadające potrzebom i zainteresowaniom dzieci, indywidualna i grupowa praca z dziećmi |
800 – 810 | 0.10’ | Ćwiczenia poranne |
810 – 825 | 0.15’ | Krąg zmysłów i procesów poznawczych – aktywności i zabawy wspierające rozwój zmysłów oraz innych procesów poznawczych |
825 – 835 | 0.10’ | Czynności higieniczno-porządkowe |
835 – 900 | 0.25’ | Śniadanie |
900 – 1000 | 1 | Zajęcia dydaktyczne wg przyjętego programu wychowania przedszkolnego |
1000 – 1045 | 0.45′ | Zabawy i zajęcia dowolne odpowiadające potrzebom i zainteresowaniom dzieci, indywidualna i grupowa praca z dziećmi |
1045 – 1120 | 0.35’ | Spacer, obserwacje przyrodnicze |
1120 – 1130 | 0.10’ | Czynności higieniczno-porządkowe |
1130 – 1200 | 0.30’ | Obiad |
1200– 1300 | 1.00’ | Bajkoterapia/czytanie dzieciom, zabawy dydaktyczne i ćwiczenia utrwalające |
1300 – 1345 | 0.45’ | Pobyt w ogrodzie przedszkolnym |
1345 – 1400 | 0.15’ | Czynności higieniczno-porządkowe |
1400 – 1420 | 0.20’ | Obiad – zupa |
1420 – 1440 | 0.20’ | Zabawy dydaktyczne i ćwiczenia utrwalające treści |
1440 – 1500 | 0.20’ | Prace użyteczne – porządkowanie zabawek na półkach, segregowanie materiału przyrodniczego w kąciku przyrody itp. |
1500 – 1515 | 0,15’ | Podwieczorek |
1515 – 1600 | 0,45’ | Zabawy i zajęcia dowolne odpowiadające potrzebom i zainteresowaniom dzieci, indywidualna i grupowa praca z dziećmi/pobyt w ogrodzie |
1600 – 1700 | 1.00’ | Rozchodzenie się dzieci – w grupach połączonych. Zabawy i zajęcia dowolne odpowiadające potrzebom i zainteresowaniom dzieci |